Versión en EspañolEnglish version

Escrito por infoeps el día 11 Octubre 2018

En el contexto del programa de doctorado "Computación avanzada, energía y plasma", y abierto al resto de la comunidad universitaria, la profesora Dra. Nataliia Kuznietsova, de la NTUU “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” (Kiev, Ucrania), impartirá la charla "Data mining software for practical tasks".

Fecha, hora y lugar: 16 de octubre de 2018, 17.00 horas. Sala Profesor Manuel Medina Blanco, edif. Paraninfo, Campus de Rabanales.

Resumen:

The main features of data mining tasks and solutions will be discussed. Common 50 free software data mining tools will be presented. Data Mining solutions and clouds for business. SAS as the leading software by Gartner’s Magic Quadrant. Building and using mathematical models in SAS Enterprise Miner for real financial tasks.