, I Congreso Virtual Internacional de Innovación Docente Universitaria We teach & We learn

Por defecto: 
Espacio para el conocimiento abierto de la Farmacodinamia
ELENA GONZÁLEZ BURGOS, FRANCISCA GÓMEZ OLIVER, MARIA PILAR GÓMEZ-SERRANILLOS, LUIS GARCIA GARCIA

Última modificación: 2018-06-05

Resumen


Abstract

The spaces for open knowledge are a new online learning scenery grounded on a participatory and collaborative methodology. We sought to create a Small Private Online Course (SPOC) for the open learning of Pharmacodynamics with the voluntary collaboration of General Pharmacology students (3rd year, Pharmacy Degree). The SPOC, incorporated in the Moodle platform, included 3D-videos, type-test questions bank and games based on definitions of pharmacodynamic-related terms “pasapalabra”. The SPOC experience was evaluated by the students using Google questioner forms. Our results reveal that both, the making of questions by the students and the further access to autoevaluate their knowledge was the tool most valued by them, helping to achieve a deeper understanding of the subject matter. The game “pasapalabra” and 3D-videos were also valued as useful but to a lesser extent. Nevertheless, the students highlighted the positive experience of using 3D-videos in English as a reinforcement improving their oral comprehension.

 

Keywords: Small Private Online Course (SPOC); Pharmacodynamics; Moodle.

 

Resumen

Los espacios para el conocimiento abierto son un nuevo entorno de aprendizaje online basado en una metodología participativa y colaborativa. El objetivo fue crear un Small Private Online Course (SPOC) para el aprendizaje abierto de la Farmacodinamia mediante la colaboración voluntaria de estudiantes de la asignatura de Farmacología General (3er curso, Grado Farmacia). El SPOC, incorporado en la plataforma Moodle, incluía vídeos-3D, bancos de preguntas test y definiciones relacionadas con la farmacodinamia tipo “pasapalabra”. Esta experiencia fue evaluada mediante cuestionarios de Google. Los resultados muestran que elaborar el banco de preguntas y el acceder a ellas para su autoevaluación fue la actividad mejor valorada ayudándoles a comprender más profundamente los temas de la asignatura. El “pasapalabra” y los vídeos en 3D fueron valorados positivamente pero en menor medida, pero los estudiantes destacaron que la visualización de los videos-3D en Inglés, contribuyó a practicar y mejorar la comprensión oral en Inglés.

Palabras clave: Small Private Online Course (SPOC); farmacodinamia; Moodle.


Se necesita una cuenta en este sitio para poder ver los documentos. Haga clic aquí para crear una cuenta.