, I Congreso Virtual Internacional de Innovación Docente Universitaria We teach & We learn

Por defecto: 
Which model of supervision is ideal for PhD students? A Spanish perspective/ ¿Qué modelo de supervision es más útil para guiar a los estudiantes de doctorado? La perspectiva española
Dolores Remedios Serrano Lopez, Elena González Burgos, María Auxiliadora Dea Ayuela, Alfonso Serrano Gil, Aikaterini Lalatsa

Última modificación: 2018-06-05

Resumen


Summary (up to 150 words)

 

Educating our early career researchers is becoming far more difficult. The model of supervision should be flexible and adjusted along the way. There is not a universal model that is beneficial for all the student-supervisor relationships. It is important to find which model is more suitable depending on the stage of the PhD (1-4 year) but also the characteristics of both PhD student and supervisor. Becoming an effective supervisor requires training. Higher research institutions should implement strategies and plans of action to enhance the supervision skills of their staff. This work analyses the PhD student perspective about which model of supervision is considered as the most suitable in Spain.

Keywords: PhD supervision, doctoral research, models of supervision

Resumen:

Educar a futuros investigadores es cada vez más difícil. El modelo de supervisión debe ser flexible y ajustarse en el camino. No existe un modelo universal que sea beneficioso para todas las relaciones entre estudiantes y supervisores, y la clave es encontrar qué modelo es más adecuado según la etapa en la que se encuentre el doctorado, pero también en función de las características tanto del estudiante de doctorado como del supervisor. Convertirse en un supervisor eficaz requiere experiencia y práctica, por lo que las instituciones de educación superior deberían implementar estrategias y planes de acción para mejorar las habilidades de supervisión de su personal dentro de un marco estratégico. Este trabajo analiza la perspectiva del estudiante sobre qué modelo de supervisión considera más adecuado a la hora de ser guiado durante su etapa como estudiante de su  doctorado en España.

 

Palabras clave: supervision durante el doctorado, modelos de supervisión.


Citas


Aranda-Mena, G., & Gameson, R. (2012). An aligment model for the research higher degree supervisionprocess using repertory grids- Reflections on application in practice in built environment research. Construction economics and building, 12(3), 98-113.

Barnett, R. (2000). Realising the University SHRE/Open University Press, Buckingham.

Lee, A. M. (2007). Developing effective supervisors: Concepts of research supervision. South African Journal of Higher Education, 21(4), 680-693.

 


Se necesita una cuenta en este sitio para poder ver los documentos. Haga clic aquí para crear una cuenta.