Última modificación: 2018-06-05
Resumen
Summary
We present the results of a teaching and innovation project aiming at increasing the performance of students when facing Master Thesis (TFM) oral examination. It was conducted at Universidad de Zaragoza. Following a pre-post-intervention experimental design, student’s oral skills regarding their TFM have been evaluated. In addition, student performance has been examined in a TFM simulation. The project was supported by the Moodle platform, where students had access to the materials, as well as to their evaluation and the co-evaluation of the work. Our findings show that students and show better results in oral skills at the end of the program. Therefore, a considerable improvement in the quality of the TFM simulation was found.
Keywords: oral skills; Formative Evaluation; Moodle
Resumen
Se presentan los resultados de un proyecto de innovación docente que tiene por objetivo aumentar el rendimiento del alumnado en la defensa oral del Trabajo Fin de Máster (TFM) en la Universidad de Zaragoza. Siguiendo un diseño experimental pre-post-intervención, se han evaluado sus habilidades comunicativas ligadas a la defensa del TFM. Además, se ha examinado el rendimiento del alumnado en un simulacro de TFM. El proyecto se ha apoyado en la plataforma Moodle, donde los alumnos tenían acceso a todo el material, así como a su evaluación y a la co-evaluación del trabajo de los compañeros. Los resultados muestran que los estudiantes muestran una mejora de las habilidades comunicativas tras participar en el programa, además de una mejora considerable de la calidad del simulacro de TFM.
Palabras clave: habilidades comunicativas; evaluación formativa; Moodle.